woensdag 24 augustus 2011

STOCKHOLM SYNDROME

Over een iets meer dan 24 uur is het dan zo ver, dan zit ik in het vliegtuig naar Zweden. Ik ruil het "pittoreske" kleine Tilburg in voor Stockholm, waar ik de komende 4 maanden verblijf. En in die tijd gaat er van alles veranderen zoals:
  • geen 'sigaretta'-pauze met m'n smoking-buddy Esmee;
  • zeg maar dag tegen de tosti's van de Anvers + voorlopig 's avonds geen ciggy's&wine meer op het terras;
  • geen lessen meer van de vertrouwde docenten op school;
  • komende tijd geen feestjes meer met wijntjes en biertjes in het Academie-theater met Dj Joshua, Jan en Stella;
  • voorlopig geen geïmproviseerde kooksessies met Josse;
  • niet meer zonnebaden / picknicken / BBQ'en in de tuin van school;
  • geen propjes-gevecht of Michael-Jackson'Medley in het theater met Mayke, Esmee, Dorien, Audrey, Ellen en Freya;
  • niet meer na een voorstelling tequila drinken en dansen op de tafels bij de Heeren van Tilburg;
  • geen groene thee'tjes meer met Simone in de Cul de Sac;
  • voorlopig geen chill-avondjes meer met Josse, Bryan, Yuri en Tim (en speciaal voor Josse 'de-voogd-van-mijn-waterpijp': zorg goed voor Willy/Chilly/Tilly!);
  • geen verrassings-taferelen naar Düsseldorf Flughafen om onze vrindjes uit te zwaaien;
  • voorlopig geen doorzakkertjes / onverwachte sleepovers / 'Bohemian-Rhapsody' / 'film'-avondjes meer met Josse en Alisa;
  • en ten slotte geen frietjes halen met de klas bij de Buffel / Tropicana / de Mc en het aantal scootmobiels tellen dat langskomt.
Nee dat zit er dan eventjes niet in, maar ik hoop dat dit desondanks alles dit een groot avontuur word. Ik ga tenslotte wel naar het land van Pippi Langkous, ABBA, de H&M, de IKEA en zelfs Swedish House Mafia (Ja ook ik heb even research gedaan! Haha).




Nu ik bijna alles heb ingepakt, besef ik hoe slecht ik hier in ben: hoe prop ik mijn leven in een koffer? (die uiteindelijk aardig wat overgewicht heeft!!). Het liefste had ik alles meegenomen, maar ik zou het de komende maanden moeten doen met een ongeveer 10% van wat er in mijn kledingkast hangt. Gelukkig is Stockholm een mode stad, dus kan in mijn collectie aardig aanvullen: aangezien ik maar 3 paar high heels in mijn koffer heb zitten, en het daar niet  vier maanden mee overleef!

Met deze blog ga ik proberen jullie hier een beetje op de hoogte te houden van wat ik allemaal aan het uitspoken ben. Als je langs wil komen, ben je altijd welkom (als je maar wijn en/of sigaretten meeneemt!). En verder, het is niet dat ik van de aardbodem ben verdwenen of iets dergelijks; ik zit zo'n 2000 kilometer ten noorden van jullie: dus we kunnen gewoon bellen, sms'en, pingen, WhatsAppen, emailen, facebook'en, skypen of FaceTime-chatten als je nieuwe roddels hebt, of gewoon gezellig wilt babbelen. 

Ik mis jullie nu al, en als het goed is tot in januari!   ♡  xoxo Alyssa

2 opmerkingen:

  1. Vet! Alys, gewoon naar Stockholm ! Hoe cool is dat? Heel veel plezier !! geniet ervan en geen zweed aan de haak slaan he !

    x Kel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he kel, zie je reactie nu pas - sorry! Merci xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...